2η Επιμορφωτική-Επιστημονική Ημερίδα με θέμα “Γλώσσα και Μαθηματικά, Ζητήματα κατανόησης κειμένου” με την υποστήριξη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και της Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων).
Περίληψη
Μια από τις δεξιότητες που χαρακτηρίζουν τη μαθηματική γνώση είναι η δεξιότητα στην επικοινωνία (ή καλύτερα στην επικοινωνία με ακρίβεια) η οποία περιλαμβάνει την ικανότητα να ερμηνεύεις και να κατανοείς μαθηματικά κείμενα. Στο πρώτο μέρος της εισήγησης παρουσιάζεται το πως αυτή η δεξιότητα σχετίζεται με την εννοιολογική κατανόηση και άρα με την εμφάνιση αναγνωστικών λαθών, λανθασμένης κατανόησης και κωδικοποίησης, παρανοήσεων. Το δεύτερο μέρος προσεγγίζει τη σχέση γλώσσας και Μαθηματικών μέσα από την ιδέα ότι η ανάγνωση ενός μαθηματικού κειμένου αποτελεί επί της ουσίας δραστηριότητα επίλυσης προβλήματος. Στην περίπτωση αυτή το πιο κατάλληλο είδος κειμένου είναι η μαθηματική απόδειξη (στην περίπτωσή μας το θεώρημα της μαθηματικής επαγωγής). Η προσπάθεια μαθητών Λυκείου να κατανοήσουν το μαθηματικό περιεχόμενο του κειμένου κατέστη επί της ουσίας γι αυτούς ένα πρόβλημα που απαιτούσε τη λύση του. Στην προσπάθεια να λύσουν το πρόβλημα ήταν εφικτό να εντοπιστούν και τα τέσσερα βήματα επίλυσης του Polya με κυρίαρχο το πρώτο της κατανόησης του προβλήματος
No comments:
Post a Comment